1- Aşırı
rüzgar olması halinde İskeleler sağlam bir yere bağlanmalıdır.( Dış cephe,
duvar vb.)
2- İskeleler
ancak yatay, düz ve sağlam yüzeyler üzerinde kullanılabilir.
3- İskeleler
38 km/h’yi aşan rüzgâr hızlarında kullanılmamalıdır.
4- İskeleler
fırtına, kar, buz, aşırı yağmur veya yıldırım durumlarında kullanılmamalıdır.
5- İskelelerin
vinçle kaldırılmasına veya askıda tutulmasına izin verilmemelidir.
6- İskeleler
diğer yapılara erişim amacıyla kullanılmamalıdır.
7- Standart
konfigürasyonların hesaplamaları, branda ve/veya reklam panolarının kullanım
hesaplamalarını içermez.
8- İskeleler
ile çalışılırken iş ayakkabısı giyilmeli, iş eldiveni ve baret takılmalıdır.
9- İskele
üzerindeki çalışmalarda paraşüt tipi emniyet kemeri giyilmeli, yatay veya dikey
yaşam hattı oluşturularak emniyet kemeri çalışma esnasında kullanılmalıdır.
10- İskelelere
asla dış taraftan tırmanılmamalı ve hiçbir zaman payanda, çapraz ve yatay
bileşenlerin üzerine basılmamalıdır.
11- Üzerinde
çalışma yapmış olduğunuz platformun yüksekliğini kesinlikle; merdiven, kasa,
gaz beton, strafor paketi, kova vs. kullanmak suretiyle arttırmayın. (Şekil 1)
12- İskele
üzerinde bulunan platformların taban ölçüleri farklı malzemeler kullanarak
kesinlikle arttırılamaz. İlave kat, kaynaklı profil vb müdahaleler
yapılmamalıdır.
13- İskeleler
üzerinde kaldırma donanımı kullanımına izin verilmemelidir. Bu durum dengeyi
ciddi şekilde etkileyebilir. (Şekil 2);
14- İskelelerin
parçaları ve aletler (çalışma katına) ancak elle taşınabilir, gerekirse ip ile
bağlanarak yukarıya yine elle çekilebilir.
15- İskeleler
yumuşak bir yüzey üzerine yerleştirilecekse tekerleklerin altına zemin koruma
plakaları veya U-profiller yerleştirilmelidir(Şekil 3).
16- Rüzgar
tarafından etkilenen, örneğin açık inşaatlarda, binaların köşeleri gibi
alanlarda rüzgar yüküne özellikle dikkat edilmelidir.
38 km/h’yi aşan rüzgar gücü durumlarında iskele kullanımı durdurulmadır.
Kesinlikle yerinin değiştirilmesine çalışılmamalıdır. Mümkünse duvara
sabitlenmeli ve rüzgar şiddeti düştüğünde İskele rüzgarsız bir yere
taşınmalıdır(Şekil 4).
17- İskelelerin
dış tarafına ek iş platformu veya diğer cisimler takılmamalıdır.
18- İskelelerin
dikey çizgisi %1’i aşacak şekilde eğilmemelidir. Bu nedenle, 4 metre
yükseklikte sapma 4 cm’yi aşmamalıdır.
19- İskelelerin
üzerinde emniyetli çalışmanın sağlanmasına yardımcı olacak şekilde hava
koşullarına
karşı yeterli önlem alın.
20- İskeleler
ile emniyetli çalışmanın sağlanmasına yardımcı olacak şekilde çevre
faktörlerine karşı yeterli önlem alın.
21- Emniyet
veya mevzuat bakımından gerekli olduğu zamanlarda ekstra güvelik korkuluğu
kullanın.
22- İskelelerle
ilgilenecek bir kişi olmadan asla terk etmeyin. Yetkisiz kişilerin iskeleye
girememesini sağlayın.
23- Farklı
marka/üreticilere ait iskele parçalarının karıştırılması yasaktır, bu karışım
konfigürasyonu için kuvvet
ve denge hesaplaması
yapılmadığından böyle bir karışıklık güvenliği tehlikeye atabilir.
24- İskeleler
etrafındaki çalışma alanı, kuka ve/veya işaret bandı kullanılarak kordon altına
alınmalıdır.
25- 2,5
m. altında zorunlu değildir, ancak önemli derecede yatay kuvvetlerin olduğu
durumlarda yanal ayakları
(Payandaları)
takabilirsiniz. (Güvenli çalışma için tavsiye edilir.)
26- İskelelerde
emniyetli çalışmaya her zaman öncelik verilmesini sağlayın.
27- İskelenin
montajı için daima en az 2 kişi çalışmalıdır (Şekil 5.)
28- İskeleye
dışından tırmanmayınız.
29- Çalışma
platformlarını belirtilen kapasitelerine göre yükleyin.
30- Platform
yükseltilmeden önce denge ayakları varsa mutlaka açılacaktır.
31- Zemin
özelliklerine göre uygun paletli ayaklar ve yükü dağıtan takoz altlıklar
kullanın.
32- İskele
en üst seviyesindeki korkulukların üzerine çıkarak çalışma yapmayınız
33- İskelede
çalışacak personeller iskele platformu üzerinde ve iskele iç kısmında
olmalıdırlar. İskele dengenizi bozacak şekilde dış kısımlarda çalışma
yapılmamalıdır.
34- İşe
başlamadan önce, platform üzerindeki yüksekten düşmeyi engelleyici korkuluk ve
diğer güvenlik sistemlerinin varlığından emin olun.
35- Aynı
anda birden fazla iskele/çalışma platformu üzerinde çalışma yapmayınız.
36- İskelenin,
araçlar (örn. forklift) kullanılarak hareket ettirilmesi yasaktır. İskelenin,
forkliftle kaldırılması, çekilmesi veya itilmesi yasaktır.
37- İskeleler
ile binalar arasında kiriş konularak köprü kurulması yasaktır. İskele, buradan
başka yapılara geçmek için merdiven kulesi olarak kullanılmamalıdır.
38- İskele
korkulukları en az 1 m olarak ayarlanmalıdır. Platform yükseltilerek
korkuluklar devre dışı bir şekilde bırakılmamalıdır.
39- Çalışmaya
başlamadan önce tekerleklerin fren sistemi kilitlenmelidir. Tekerlekli ayaklar,
fren pedalı yukarı doğru çekilerek serbest bırakılır. (Şekil 6)
40- İskelelerin
yeri değiştirilirken iskelenin üzerinde insan ve/veya malzeme kalmamalıdır,
ayrıca eksik bileşen olmamalıdır. İskeleyi, yalnızca sağlam, düz ve üzerinde
engel olmayan kurulum zemini üzerinde elle uzunlamasına veya çapraz istikamette
hareket ettiriniz. Hareket ettirilirken normal adım hızından daha hızlı hareket
edilmemelidir. (Şekil 7)
41- Daha
önce açılan kapılar, gölgelikler, otomatik çalışan güneşlikler, yukarıdaki
elektrik kabloları, trafik ve/veya gelip geçenler vs. gibi çevresel
faktörlerin, İskelelerin yeri değiştirilirken tehlike arz etmemesi için
kontroller yapılmalıdır.
42- İskelelerin
yer değiştirme esnasında yan yatmamasını sağlayın.
43- İskelelerin
yerinin değiştirilmesinden hemen sonra fren pedalına basılarak tekerlekli
ayaklar devreye sokulmalı ve kilitlenmelidir.
44- Yükselir
merdivenli iskelelerde, yükseltme işlemi esnasında elinizin merdiven aralığına
sıkışmama için yükseltmeyi iskele içerisinden yapın.
45- Yükseltme
işleminden sonra emniyet kilit sistemlerinin tam olarak yerine oturduğuna emin
olun.
46- Hasarlı
bağlantı ekipmanlarının yerine, orijinal yedek parçalar kullanılmalı, başka
malzemeler kullanılmamalıdır.
* Bu talimatın hazırlanmasında ÇAĞSAN MERDİVEN firmasınca hazırlanmış kılavuzdan faydalanılmıştır.
* Kullanılan fotoğraflar çalışma ortamında çekmiş olduğum fotoğraflardır.
* Talimatın kullanılması isteniyorsa resimlerin değiştirilmesi uygun olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder