15 Mayıs 2020 Cuma

Endüstri 4.0 Sisteminde İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Muhtemel Problemleri ve Çözüm Önerileri

Nuray Çelik ve Emine CAN tarafından hazırlanmış olan "Endüstri 4.0 Sisteminde İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Muhtemel Problemleri ve Çözüm Önerileri " konulu Araştırma Makalesidir.



ÖZ:

Üretim sürecinin temel taşlarından olan işçiler, bütün sanayi dönemlerinde üretimi ve verimliliği etkileyen bir faktör olmasından ötürü iş sağlığı ve güvenliği bakımından önemli unsurlardan biridir. Üretim sürecinde, işçilerin uğramış olduğu kaza veya hastalıkların verimliliğe doğrudan etkisi iş sağlığı ve güvenliği alanında her sanayi döneminde çalışma yapılmasını gerektirmiştir. Bu doğrultuda iş sağlığı ve güvenliği tedbirleri geliştirilerek günümüzdeki kanuni düzenlemelere varılmıştır. Aynı şekilde Endüstri 4.0 döneminde iş sağlığı ve güvenliği alanında kanuni düzenlemelerin ve çalışmaların mevcut olması gerekmektedir. Fakat üretim sürecinde birçok olgunun değişecek olması mevcut iş sağlığı ve güvenliği önlemlerinin yetersiz kalması ve değişmesi gerektiği sonucunu doğuracaktır. Bilimsel gelişmeler ile tam entegre şekilde yapılan mal veya hizmet üretimlerinde temelde işgücünün kullanım şekli ve işgücüne duyulan ihtiyacın niteliği değişecektir. Nitelikli işgücüne üretim sürecinde duyulan ihtiyaç artacak olup, çalışanların fabrika dışından da üretime dahil edilmesi mümkün hale gelebilecektir. İşgücünün kullanımının bu nevi değişmesi iş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemi açısından da birçok değişikliği gerekli kılacaktır. İhracat yapan şirketler dahil tüm şirketlerin iş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemindeki bu değişikliklere adaptasyonun sağlanması için kendi bünyelerinde de gerekli tedbirleri almaları gerekecektir. Bu süreci daha iyi açıklayabilmek için çalışmamızda spesifik olarak günümüz iş sağlığı ve güvenliği yönetim sisteminde mevcut durumlar endüstri 4.0 açısından değerlendirilecek olup devamında endüstri 4.0 sisteminde oluşabilecek sorunlar tartışılacak ve mevcut bulgular değerlendirilerek bir çözüm önerisi üretilmeye çalışılacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder