16 Mayıs 2020 Cumartesi

Gıda Sektöründe İşverenlerin Teknikerlerden Beklentileri

H. Ayla SARI, Ali Kemali ÖZUĞUR, Özdal GÖKDAL ve Okan ATAY tarafından hazırlanmış olan "Gıda Sektöründe İşverenlerin Teknikerlerden Beklentileri" konulu Araştırma Makalesidir.


ÖZ:

Gıda; canlıların yaşamlarını sürdürmeleri için, yenilebilen, içilebilen, işlenmiş, yarı işlenmiş ya da işlenmemiş her türlü maddeye denir. İnsan yaşamını doğrudan etkileyen gıda üretimi, gıda güvenliği ve kalitesinin denetlenmesine yönelik yasalara uygun olarak yapılmalıdır. Meslek Yüksekokullarının tarım ve gıda programlarından mezun teknikerler, gıda üretimi yapan işletmelerde; gıda maddelerinin sağlık koşullarına uygun olarak üretilmesi, ambalajlanması, depolanması, tüketiciye ulaştırılması, kimyasal ve mikrobiyolojik analizlerini yaparak yorumlanması görevlerini üstlenmektedirler. Gıda işletmelerinin kaliteli üretim yapabilmeleri için çalışan personelin vasıflı olması gerekmektedir. İşverenler tarafından özellikle bu personel içinde gıda işletmelerinde aktif rol oynayan teknikerlerin mesleki eğitim ve deneyimlerinin yüksek olması beklenmektedir. Bu çalışmada, sektörün teknikerlerden beklentileri ve memnuniyet düzeylerini değerlendirme amacıyla, Aydın ilinde farklı gıda üretim alanlarda faaliyet gösteren 33 firmanın işverenleriyle yüz yüze görüşme yöntemi kullanılarak anket uygulanmıştır. Anket sonuçları, sektörün teknikerlerin eğitim ve öğretiminden beklentilerini ortaya koyması yanında, sektörde çalışan ve çalışmayı düşünen teknikerlerin ve bu dalda eğitim veren meslek yüksek okullarının eğitim programlarının geliştirilmesine de katkı sağlayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder