Dosya bağlantı linki: https://dergipark.org.tr/tr/pub/sbm/issue/47474/599293
ÖZ:
Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de tüketiciler bilinçlendikçe
çevre korunması, hayvan hakları ve sağlıklı, güvenli beslenme konularına
giderek daha fazla hassasiyet göstermektedir. Bu hassasiyet tüketicilerin
organik gıdalara olan ilgisini ve talebini arttırmakta, organik gıda
ürünlerinde iç pazarın oluşmasına olanak sağlarken, gıda işletmelerinin de
üretim, tutundurma, tedarik ve satışlarında sürdürülebilir yeşil hareketi
benimseyip çevreye en az zarar verecek uygulamaları geliştirmelerine neden
olmaktadır. Organik gıda üretimi sertifikaya bağlı bir üretim faaliyetidir.
Organik bir ürünün pazarda satılabilmesi için organik ürün sertifikasına sahip
olması kadar ambalajı üzerindeki etiketler de önemlidir. Ürünlerin
sertifikasyon ve etiketlenmeleri de tüketicilerin satın alma davranışı üzerinde
etkilidir. Bugün Türkiye gıda sektöründeki birçok şirket marka imajını yeşil
üretim hassasiyeti vurgulayarak, kurumsal itibarını da organik üretim yaparak
ve yapılmasına destek vererek güçlendirmeye çalışmaktadır. Araştırmalar çevreci
bakış açısına sahip olan gıda işletmelerinin rakiplerinden daha inovatif ve
vizyoner girişimci olarak algılandığını ortaya koymaktadır. Ayrıca daha uzağı
görerek, beklenmedik durumları daha iyi yönetebilmekte, gelirlerini arttırarak,
operasyon giderlerini azaltabilmektedirler. Nihai olarak itibarlarını
güçlendirerek marka değeri oluşturmakta ve müşteri sadakati
yaratabilmektedirler. Bu çalışmada Türkiye organik gıda pazarı, tüketici satın
alma karar sürecinde organik gıda satın alım davranışını etkileyen faktörler ve
yeşil pazarlamanın en önemli göstergelerinden olan organik gıda
sertifikasyonları ve etiketlemelerinin Türkiye gıda sektöründe yer alan
markaların, kurumların itibar yönetimlerine katkısı eleştirel bir gözle
incelenecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder