17 Mayıs 2020 Pazar

Bozulabilir Gıda Tedarik Zincirlerinde Üretim Riskleri Gözetilerek Üretim-Dağıtım Planlaması: Bir Süt İşleme Tesisinde Uygulama

Gülşah SEZEN AKAR ve Hüseyin ŞENKAYAS tarafından hazırlanmış olan "Bozulabilir Gıda Tedarik Zincirlerinde Üretim Riskleri Gözetilerek Üretim-Dağıtım Planlaması: Bir Süt İşleme Tesisinde Uygulama" konulu Araştırma Makalesidir.


ÖZ:

Sağlıklı nesillerin devamlılığı tüketilen gıdaların güvenilir olmasına bağlıdır. Gıda güvenliği, gıdaların kaynağında kontrol ve denetimi gerektirir. İşletmelerin görevi var olan gıda güvenliği risklerini değerlendirerek önlemler almak ve riskin kontrol altında tutulmasını ya da tamamen ortadan kaldırılmasını sağlamaktır. Bu çalışmada, bir süt işleme tesisi için gıda güvenliği riskleri değerlendirilerek üretim ve dağıtım planlaması yapılmıştır. Üretim aşamasında oluşan gıda güvenliği riskleri bulanık yaklaşım ve bulanık analitik hiyerarşi prosesi kullanılarak değerlendirilmiş, bulunan toplam risk oranı, üretim ve stok maliyetleri ile ilişkilendirilerek modele eklenmiştir. Üretim, stok, elde bulundurmama, dağıtım ve gıda güvenliği risk maliyetlerinden oluşan toplam maliyet amaç fonksiyonunu minimize edecek model, karışık tam sayılı programlama yöntemi kullanılarak elde edilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder