16 Mayıs 2020 Cumartesi

Karaman İl Merkezinde Yaşayan Halkın Bilinçli Gıda Tüketim Derecesinin Araştırılması

Sabire YERLİKAYA, Şura Nur KARAMAN, Süheyla TUNA ve Hülya ŞEN ARSLAN tarafından hazırlanmış olan "Karaman İl Merkezinde Yaşayan Halkın Bilinçli Gıda Tüketim Derecesinin Araştırılması" konulu Araştırma Makalesidir.


ÖZ:

Araştırmada Karaman şehir merkezinde ikamet eden demografik özellikleri birbirinden farklı rastgele seçilmiş 280 tüketiciye gıda tüketim bilincini belirlemeye yönelik 14 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Gıda ürünü satın alırken marka faktörüne dikkat edilip edilmediği ile ilgili sorulan soruya verilen cevaplar ile araştırmaya katılan bireylerin meslek durumları arasındaki ilişkinin önemli olduğu bulunmuştur (P=0.000). Gıdalarda gözlenen bombaj (şişkinlik) olayının neyi ifade ettiği sorulmuş ve alınan cevaplar ile eğitim durumu arasındaki ilişkinin önemli olduğu belirlenmiştir (P=0.021). Eğitim durumu arttıkça verilen cevapların doğruluğu da artmıştır. Fakat katılımcıların büyük bir kısmı et ve süt ile ilgili sorulan sorulara doğru cevaplar verememiştir. Et ve süt ürünleriyle ilgili daha çok anket çalışması yapılmalı ve alınacak sonuçlara göre çeşitli eğitimler düzenlenerek Karaman halkının bilinç derecesi arttırılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder