15 Mayıs 2020 Cuma

Süt Ürünlerinde Tüketici Tercihini Etkileyen Faktörler ve Gıda Güvenliği Bilinci

Sezen Ocak ve Hasan Önder tarafından hazırlanmış olan "Süt Ürünlerinde Tüketici Tercihini Etkileyen Faktörler ve Gıda Güvenliği Bilinci " konulu Araştırma Makalesidir.



ÖZ:

Bu çalışmanın amacı Türkiye’nin Doğu Akdeniz Bölgesinde kentte yaşayan ailelerin gelir grubu ve demografik özelliklerine göre süt ve süt ürünleri tüketiminin tespit edilmesi, bu ürünleri tercih etme veya etmeme nedenleri üzerine etkili olan faktörlerin tespitidir. Araştırmada diğer taraftan tüketicilerin gıda güvenliği bilinci de sorgulanmıştır. Adana kent merkezinde yaşayan toplam 323 adet denek ile yüz yüze anket yoluyla bilgiler toplanmıştır. Araştırmada lojistik regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırmaya katılan bayanların %100’ünün inek sütünü, %85.9’unun inek peyniri, % 90.72’sinin ise inek yoğurdunu tercih ettikleri saptanmıştır. Analiz sonuçlarına göre deneklerin %60.9 u keçi sütü hiç tüketmemektedirler. Bunun en önemli sebebi alışkanlık olmaması ve tadından dolayı tercih etmedikleri bildirilmiştir. Süt ve süt ürünleri satın alınırken kalitenin (%50.3), ambalajın (%33.1), etiketin (%55.8), Markanın (%45.5), satış şeklinin (%57.8) ve ürünün sağlık belgesine (HACCP, ISO 9001 vs) sahip olmasının (%46.7) çok önemli olduğunu belirtmişlerdir. Ankete katılan bayanların %80’i erkeklerin ise %78’i gıda güvenilirliğinin ne olduğu bildiklerinin ve konuya ilişkin bilgileri en çok görsel medyadan (%11.5) takip edebildiklerini ifade etmişlerdir. Eğitim, gelir düzeyi ve  yaş faktörlerinin süt ve sütü ürünleri tüketiminde etkili olduğu tespit edilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder