Alpaslan YAVUZCAN tarafından hazırlanmış olan " Deniz Ağ Kafes Sistemli Avrupa Deniz Levreği (Dicentrarchus labrax) Yetiştiricilik Tesisinde İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sisteminin Uygulanması " konulu Su Ürünleri Yetiştiriciliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans tezidir.
Dosyaya ekteki linkten ulaşabilirsiniz.
Bu
çalışmanın amacı ticari bir deniz ağ kafes sistemli Avrupa deniz levreği
(Dicentrarchus labrax) yetiştiricilik tesisinde, iş sağlığı ve güvenliği
açısından ortaya çıkabilecek olası tehlike ve riskleri belirlemek, bu tehlike
ve riskleri analiz ederek, kabul edilebilir seviyelerde tutabilmek amacıyla
alınması gereken önlemleri belirlemektir.
Uygulama
alanı olarak ticari bir deniz ağ kafes sistemli Avrupa deniz levreği
yetiştiricilik tesisi seçilmiştir. Risk analizi çalışmasında, L tipi Matris
Metodu kullanılmıştır. Bu çalışma sonucunda tehlike ve riskler; karasal,
denizel ve nakil üniteleri için ayrı ayrı tespit edilmiş, risk seviyelerinin
kabul edilebilir seviyelere gelebilmesi için gerekli önlemler belirlenmiştir.
Çalışma kapsamında toplam 33 adet tehlike tespit edilmiştir. İşletmede tolere
edilemez ve katlanılabilir risk seviyesinde tehlike tespit edilmemiş, 16
tehlikenin önemli risk seviyesinde olduğu, 17 tehlikenin ise dikkate değer risk
seviyesinde olduğu belirlenmiştir. Bu risk seviyelerinin anlamsız risk
seviyesine ve tolere edilebilir risk seviyesine düşürülebilmesi için
alınabilecek önlemler konusunda çeşitli tavsiyelerde bulunulmuştur.
ABSTRACT:
The
aim of this study was to identify the potential hazards and risks that may
arise in terms of occupational health and safety and to determine the measures
to be taken in order to keep within acceptable levels by analysing these
hazards and risks in a commercial marine cage aquaculture system for European
sea bass (Dicentrarchus labrax).
A
commercial marine cage aquaculture system for European sea bass was chosen as
the application area. L-Matrix Method was used in risk analysis study. At the
end of the study, hazards and risks were identified individually for
terrestrial, marine and transport units and necessary measures were set to come
to an acceptable level of risk levels. A total of 33 hazards were identified at
the scope of the study. Non allowable and tolerable risk level of danger were
not identified, 16 dangers were in significant risk level, and 17 dangers were
in remarkable level of risk. Various suggestions about the precautions to be
taken advised for reducing these risk levels to pointless and allowable risk
levels.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder