27 Nisan 2020 Pazartesi

İş Güvenliği ve Sağlığı Temel Alınarak 10 Milyon Üretim Kapasiteli Deniz Balıkları Yavru Üretim Pilot Tesisi Planlanması

Ahmet ÇABUK tarafından hazırlanmış olan " İş Güvenliği ve Sağlığı Temel Alınarak 10 Milyon Üretim Kapasiteli Deniz Balıkları Yavru Üretim Pilot Tesisi Planlanması " konulu Su Ürünleri Yetiştiriciliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans tezidir.

Dosyaya ekteki linkten ulaşabilirsiniz.


ÖZET:


Bu tezde amaç; deniz balıkları yavru üretim tesisleri için (kuluçkahane), iş sağlığı ve güvenliği kapsamındaki kanun, tüzük ve yönetmeliklerden yararlanılarak planlama yapılmasıdır.
Tez çalışması kapsamında; toplam 3 adet deniz balıkları yavru üretim tesisi incelenmiştir. Bunlardan biri İspanya' da ve ikisi Türkiye' dedir. Bu tesislerdeki tehlike ve riskler L Tipi Matris yöntemi ile değerlendirilmiş, kontrol önlemleri ile risk seviyelerinin kabul edilebilir seviyelere gelmesi amaçlanmıştır.


ABSTRACT:

The aim of this thesis; marine fish fry for production facilities (hatcheries), within the scope of occupational health and safety laws, rules and regulations benefiting from planning is done.
In the thesis; a total of 3 marine fish fry production facilities were examined, one in Spain and two in Turkey. Hazards and risks in these facilities evaluated by L-type matrix method, level of risk with preventive measures intended to come to acceptable levels.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder